Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed  |   | 



Comments Off on 42 Produk Dikeluarkan Syarikat Bumiputera ini Dengan Pekerja 105 Anak Tempatan Muslim

42 Produk Dikeluarkan Syarikat Bumiputera ini Dengan Pekerja 105 Anak Tempatan Muslim

| Semasa | August 30, 2021

Anda pernah membeli produk Serai Wangi di pasaraya?
Siapakah pemilik di sebalik jenama ini?

Merujuk dari website AFY HANIFF diasaskan oleh Tuan Haji Yunus bin M.Haniff pada tahun 2006 bersama dengan anak beliau, Amirul Firdaus dan Amirul Ariff. Produk pertama yang dikeluarkan syarikat adalah Penghalau Serangga Serai Wangi yang dihasilkan di sebuah rumah kedai bertempat di pekan kecil Telok Mas, Melaka.

Motivasinya yang kuat untuk mencipta produk penghalau serangga terbaik dengan menggunakan bahan asas semulajadi yang berfungsi menghalau serangga secara semulajadi dan jimat menjadikan AFY HANIFF sebagai salah satu syarikat pengeluar produk pencuci yang terkenal sehingga hari ini.

Cabaran yang paling sukar dihadapi adalah mengubah persepsi masyarakat daripada menggunakan racun serangga kepada penyembur semulajadi Serai Wangi. Dalam masa 5 tahun pertama, produk Serai Wangi mendapat tempat dihati pengguna dan permintaan yang tinggi sehingga melebarkan operasinya ke kilang kecil di kawasan industri Telok Mas pada tahun 2011. Jenama Serai Wangi sering digunapakai oleh pihak pesaing dengan menggunakan nama yang sama Serai Wangi sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan pengguna Serai Wangi AFY HANIFF.

Maklumat Lanjut: News Push

1959 total views, 2 today

  

MukminBrands – Kategori Jenama

Iklan