Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed  |   | 



Comments Off on Idea bijak Ustaz Ashraf bantu pelajar tahfiz

Idea bijak Ustaz Ashraf bantu pelajar tahfiz

| Semasa | June 21, 2021

Kuala Selangor: Jual beras untuk tampung pengajian berpuluh anak-anak yatim dan golongan asnaf yang diasuh menjadi penghafaz al-Quran.

Itu antara usaha murni dilakukan pendakwah bebas yang juga pengetua Pondok Hamlatul Quran (PMHQ), Ustaz Dr. Mohd Ashraf Suarin, 39, yang mengambil inisiatif mencari dana sekaligus memastikan penuntut Pondok Motivasi Tahfiz Hamlatul Quran (PMHQ) dapat terus beroperasi ketika Perintah Kawalan pergerakan (PKP) 3.0.

Mohd Ashraf berkata, dia terfikir idea untuk menjual paket beras tempatan menggunakan jenama ‘Ashraffi’ memandangkan pusat kebajikan dan pendidikan itu memerlukan sekitar RM40,000 sebulan untuk meneruskan operasi.

“PMHQ diuruskan pusat pengurusan Pertubuhan Kebajikan Pondok Motivasi bertapak di Tanjung Karang, Selangor, ditubuhkan pada Mac 2013 dan terbuka kepada remaja serta kanak-kanak yang mempunyai keinginan untuk mendalami al-Quran.

“Selain memberi pendekatan dan memupuk kecintaan kepada al-Quran, PMHQ turut menjaga kebajikan 60 anak-anak yatim, anak golongan asnaf serta memberikan perlindungan kepada mereka yang terbiar. Mereka diterima belajar tanpa mengira latar belakang sosial dan kemampuan ekonomi.

Beras Ashraffi telahpun didaftarkan di Mukminbrands pada 1 Nov 2020. Klik Di Sini

Maklumat Lanjut: Harian Metro

1077 total views, 2 today

  

MukminBrands – Kategori Jenama

Iklan