Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed  |   | 

 

RM 48.00

S.U.N.N.A.H Nutrition

  • Hubungi - Nama: Mendaki Unggul Enterprise
  • Hubungi - Email: mendaki.unggul@gmail.com
  • Hubungi - Telefon: 018-2263356
  • Alamat - Negeri: Terengganu
  • Listed: June 21, 2013 10:15 am
  • Expires: This ad has expired
S.U.N.N.A.H Nutrition
SunnahSunnah

Description

HIDUP
SIHAT & BERKAT
DENGAN
S.U.N.N.A.H
Perkataan Arab SUNNAH bermaksud ‘jalan’ atau ‘amalan’ yang pada kebiasaannya difahami sebagai tuturkata, tingkahlaku, dan cara hidup Rasulullah s.a.w. SUNNAH meliputi akhlak, amalan harian sehingga kepada pemilihan makanan yang digalakkan oleh baginda dengan petunjuk dari Allah SWT. Sesungguhnya, Allah SWT Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk ciptaanNya.
 
Matlamat kami adalah untuk menjadi pemudahcara bagi umat Islam untuk mengamalkan keindahan SUNNAH dalam kehidupan seharian untuk kehidupan yang lebih sihat dan berkat. S.U.N.N.A.H. mengandungi 7 ekstrak makanan-makanan SUNNAH yang terpilih (Kurma, Madu, Air Zamzam, Habbatus Sauda, Buah Delima, Buan Tiin & Buah Zaitun) yang digabungkan untuk memberi manfaat permakanan terunggul kepada kesihatan pengguna.
Dengan melakukan amalan kehidupan berdasarkan SUNNAH, kita akan menerima faedahnya dari segi fizikal, otak dan mendapat rahmat Allah SWT yang maha agung lagi mengetahui.
 
KURMA yang mengandungi bahan serat yang tinggi, gula asli, vitamin-vitamin penting (A, B-complex dan lain-lain), Asid Ameno dan bahan-bahan galian (potassium, kalsium, magnesium, dll) yang amat diperlukan bagi mengekal tahap kesihatan mental dan fizikal yang tinggi. Dari Ibnu Qayyum diriwayatkan oleh Tib An Nabawi, Rasullullah bersabda: “Kurma boleh menguatkan perut, hati, ingatan, membantu pertumbuhan badan,  memulihkan penyakit dan juga bertindak sebagai makanan dan minuman”.
 
MADU mengandungi bahan-bahan permakanan kesihatan yang bermutu tinggi dengan kuasa anti-oxidants, anti-jangkitan dan anti-bakteria yang lazimnya berguna untuk menyembuhkan penyakit lemah usus, luka-luka dan batuk. Rasullullah S.A.W menyebutkan: ‘ Dengan DIA (Allah SWT) yang ditangannya rohku, makanlah madu. Dan tidak ada rumah yang menyimpan madu yang malaikat tidak mendoakan rahmat Allah. Ribuan khasiat memasuki perut dan jutaan penyakit akan keluar”.    
 
BADAM (Pomegranate) adalah sejenis buah-buahan yang paling berkhasiat untuk  kesihatan yang menyeluruh. Kandungan anti-oxidant, bahan phytonutrients bukan sahaja bagus untuk hati dan saluran darah, tetapi juga bagus untuk menghapuskan pelbagai sel kanser. Dari riwayat Ibn Adiyy  Al Kaamil, Rasullulah bersabda.’ Tidak ada satu biji badam yang memasuki perut manusia melainkan ia melegakan hati dan menghindarkan bisikan syitan selama 40 hari’.
 
HABBATUSSAUDA (Black seed) mengandungi pelbagai kandungan kimia dari crystalline, 15 amino asid, alkolaid, saponin, protin, kabohaidrat, hinggalah kepada rangkaian bahan mineral yang boleh membantu pemulihan kesihatan, kesihatan perut dan usus, fungsi buah pinggang, peredaran dan ketahanan system sokongan, dan untuk kesegaran menyeluruh. Dari riwayat Abu Huraira R.A. Rasullullah bersabda.’ Biji hitam ini adalah penyembuh segala penyakit kecuali mati’.
 
BUAH TIN (Fig) mengandungi kandungan mineral yang tinggi dikalangan banyak buah-buahan. Kaya dengan kandungan serat, zat besi, magnesium, calcium, vitamin K, dan sumber-sumber flavonoids dan polyphenols yang baik seperti  asid bawang putih, asid chlorogenic, asid syringic dan rutin. Diriwayatkan oleh Shih al Buhari, Rasullullah bersabda.’ Jika aku ingin menyebutkan buah yang diturunkan dari syurga .. inilah dia .. makanlah buah ini kerana boleh menghindarkan hemorrhoids, mencegah buasir dan mencegah gout.
 
BUAH ZAITUN (OLIVE) mengandungi kandungan vitamin, bahan galian dan amino asid yang tinggi.  Bahan accruing polyphpenois membantu mengurangkan tekanan oksid kepada otak. Dari riwayat Abu Hurairah, Rasullullah bersabda ‘gunalah minyak zaitun ditempat tertentu, ia akan menyembuhkan beberapa penyakit dan penyakit untut.’
 

 

AIR ZAM ZAM amat terkenal sebagai air berkhasiat yang juga penyembuh, tinggi dengan kandungan  magnesium, garam dan fluroid asli yang boleh memberi tindakan balas germicidal. Sabda Rasullullah ‘ air yang paling baik dipermukaan bumi ini ialah air zam zam; ia sejenis minuman dan boleh menyembuhkan penyakit.
Harga     : RM 48.00
Hubungi : Mendaki Unggul Enterprise
Tel         : 018-2263356
Emel     : mendaki.unggul@gmail.com

Ad Reference ID: 16751c32fbeea884

 

1672 total views, 2 today

  

To inquire about this ad listing, complete the form below to send a message to the ad poster.

Information about the ad poster

Avatar

Other items listed by mendakiunggul

  • No other ads by this poster found.
Latest items listed by mendakiunggul »