Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed  |   | 



Sunquick – Jenama Islam

| Jenama Islam, Minuman | May 31, 2013

Sunquick adalah jenama Produk Minuman Pekat yang terdiri daripada Perisa Oren, Tropika, Blackcurrant, Mangga, Lemon, Mandarin, Peach, Berry, Teh Ais Limau. Sunquick adalah Jenama Islam yang diusahakan oleh Syarikat BARKATH CO-RO MANUFACTURING SDN.BHD yang berpengkalan di Butterworth, Pulau Pinang. Syarikat BARKATH CO-RO MANUFACTURING SDN.BHD dimiliki oleh orang Islam.

Untuk maklumat lanjut, sila layari Barkath Co-Ro

Nota: Jika terdapat sebarang kekhilafan dalam maklumat diatas, sila email kepada mukminbrands@gmail.com atau tinggalkan komen disini. Terima kasih.

KEYWORD: Product, Produk, Brand, Islamik, Islamic, Muslim, Mukmin, Halal, Halalan, Toyyiban

6 Responses to “Sunquick – Jenama Islam”

  1. Avatar

    Minta maaf . Sunquick bukan jenama islam. Ia adalah produk bukan islam.

    • Avatar

      Salam,
      Terima kasih kerana pemberitahuan. Sila berikan lebih maklumat untuk siasatan. Setakat ini, Sunquick diedarkan di Malaysia oleh Kumpulan Barkath, walaupun asal produk ini diimport dari USA.

      Wassalam,
      Admin MukminBrands
      http://www.mukminbrands.com

      • Avatar

        Tuan admin, saya ingin betulkan kenyataan saya 3 tahun lepas. Setelah diteliti, pada pendapat saya Sunquick adalah produk sebab dikilangkan oleh syarikat orang islam, walaupun jenama Sunquick bukanlah kepunyaan syarikat terbabit.

      • Avatar

        Tuan admin, saya ingin betulkan kenyataan saya 3 tahun lepas. Setelah diteliti, pada pendapat saya Sunquick adalah produk Muslim sebab dikilangkan oleh syarikat orang islam, walaupun jenama Sunquick bukanlah kepunyaan syarikat terbabit.

  2. Avatar
    Badrul Murad on March 1, 2015 @ 6:46 pm

    Boleh saya dapatkan no salesman di kawasan Setia Alam, Shah Alam, Selangor.
    Saya mempunyai semua mini market di sini.
    Badrul 019 558 5133

  3. Avatar

    Admin, apakah kriteria untuk sesuatu produk itu dilabelkan sebagai jenama islam? Setahu saya jenama “Sunquick” adalah kepunyaan Co-Ro Food Denmark iaitu syarikat bukan islam. “Sunquick” bukanlah kepunyaan Kumpulan Barkath. Berlainan dengan “Ramly”, “Faiza” atau “E-man”, jenama-jenama ini sememangnya jenama islam kerana jenama ini hak milik syarikat-syarikat islam tersebut. Saya minta pihak admin melakukan penyelidikan secara terperinci sebelum melabelkan sesuatu jenama itu sebagai jenama islam.

MukminBrands – Kategori Jenama

Iklan